Rubrika: ČLÁNKY

Kompaktní výpis, vydání sestupně - vzestupně | od A do Z - od Z do A

Adéla Bartlová - 26.6.2002 - ČLÁNKY
Kreslíme comics 2.
Předpokládám, že jste si už sehnali kus papíru a tužku - takže se jí chopte a nakreslete člověka. Jak to dopadlo? Děsně? To nic :) Zkuste to ještě jednou a podle obrázku (nebo podle modelu, co máte radši).

Tomáš Prokůpek - 24.6.2002 - ČLÁNKY
Lubomír Hlavsa - výtvarník, příležitostný scénárista
Lubomír Hlavsa (1958) kreslil komiksy od dětství a zásadně ho ovlivnilo setkání se Saudkovým příběhem Muriel a andělé v Mladém světě z roku 1969: „Myslel jsem tenkrát, že se pominu. Začal jsem malovat se stonásobným nasazením, až jsem si tím začal o dvacet let později i vydělávat.“

Tomáš Prokůpek - 10.6.2002 - ČLÁNKY
František Kobík (profil)
František Kobík (1933) patřil v době obnoveného komiksového temna - od poloviny 70. až do konce 80.let - mezi několik málo výtvarníků, kteří hájili barvy kvalitního kresleného seriálu. Ačkoli na jeho příbězích vyrostla celá jedna generace komiksových nadšenců, sám jejich autor zůstával vždy skromně v pozadí. Zde je první pokus alespoň trochu poodhalit jeho tajemství.

Adéla Bartlová - 7.6.2002 - ČLÁNKY
Kreslíme comicsy 1
Vítám všechny, kdo comics nejen čtou a zbožňují, ale i tvoří, u prvního dílu fungl nového seriálu určeného právě jim. Postupně si probereme všechny základní i pár pokročilejších věcí ohledně kreslení, dostaneme se k letteringu a počítačovému kolorování a předpokládám, že by ze mě (nebo některého participanta) mohlo vypadnout i něco o psaní scénáře, o literatuře pro výtvarníky, o manga stylu, o tom, co je k nalezení na internetu a další drobnosti. Budete-li mít nějaké další nápady na témata, která by se mohla v seriálu objevit, napište mi je a uvidíme.

Aleš Kot - 6.6.2002 - ČLÁNKY
Spider-Man (profil postavy)
Spider-Man (profil postavy) Peter Parker k tomu přišel, ani nevěděl jak. Stačila jedno kousnutí radioaktivního pavouka, a do té doby zakomplexovaný, mezi spolužáky nikterak oblíbený Peter Parker se změnil k nepoznání. Nač jsou mi brýle? Vždyť vidím jak ostříž! Nač je mi chemie? Vždyť mám napumpované svalstvo! Budu maskovaný zápasník, vydělám dost peněz pro mě, strýčka Bena a tetičku May (praví rodiče zemřeli) a třeba na ty prachy konečně nabalím Mary Jane…řekl si Peter.

Tomáš Prokůpek - 31.5.2002 - ČLÁNKY
Profil Hugo Pratta
Profil Hugo Pratta Hugo Pratt patří mezi nejpopulárnější evropské tvůrce dobrodružných komiksů, což je o to zajímavější, že se v jeho dílech neobjevují odvážné erotické výjevy, brutální scény ani politické narážky. Pratt nemá takové triky zapotřebí. Jako bytostný vypravěč dobře ví, jak i bez nich vybudovat skutečný, silný příběh.

Tomáš Prokůpek - 27.5.2002 - ČLÁNKY
Miroslav Schönberg - kreslíř, příležitostný scénárista
Miroslav Schönberg - kreslíř, příležitostný scénárista Miroslav Schönberg (1951) je nejvýraznější kreslíř generace 89. Vyučil se jako malíř-dekoratér. Od dětství obdivoval Zdeňka Buriana, Bohumila Konečného a Gustava Kruma a chtěl se stát realistickým ilustrátorem. K posunu v jeho názorech došlo po setkání s filmem Kdo chce zabít Jessii? a tvorbou Káji Saudka.

David Lottmann - 20.5.2002 - ČLÁNKY
SWAMP THING (profil postavy)
SWAMP THING (profil postavy) Už Rychlé šípy v tom měly jasno! “Koho volíte, Losnu nebo Mažňáka?“. “Áále třeba Bahňáka!!“. Ano, i já volím Bahňáka a myslím, že volím správně. Je teď na vás, jestli i vy takto zvolíte. No a abych nalákal co nejvíce lidí, je tady tento profil. Profil klasiky hororových comxů – SWAMP THING.

Milan Pavlíček - 9.5.2002 - ČLÁNKY
Star Wars v comicsu část 1 - Hrdinství Chronologie
Star Wars v comicsu část 1 - Hrdinství Chronologie Když se řekne „Star Wars“, většina obyvatel od Aše po Košice si nevybaví nic, a zbytek si vzpomene na Star Trek. Pro případ, že lze totéž vztáhnout i na vás, se pokusím o co nejstručnější, nejhutnější a nejinformativnější předestření všech relevantních fakt, která by vás k tomu, oč jde, mohla alespoň vzdáleně přiblížit. Star Wars jsou Hvězdné války; svébytný svět, kde nejsou úzké skupině jedinců zapovězeny přednosti telekineze či telepatie, kde se světelné meče a hvězdné křižníky řadí mezi všední technologii, kde se robotům říká droidi a kde se pro zničení jedné planety svět nezboří; svět, který v roce 1977 pootevřel k nahlédnutí režisér a scénárista George Lucas. Jeho film podával příběh z daleké, předaleké galaxie, v níž na pozadí konfliktu mezi mocným Galaktickým Impériem a nepočetnou hrstkou povstalců sledoval cestu mladého Luka Skywalkera, vydávajícího se řízením osudu z pusté domovské planety Tatooine do většího světa vesmírných bitev, bizarních stvoření a filozofie rytířů řádu Jedi. Ohlas, který Star Wars vzbudily, Lucase brzy přesvědčil o tom, že trhlina, jíž lze do tohoto světa nahlížet, je příliš malá. Bylo třeba ji zvětšit.