Kreslíme comics 5.

Doufám, že jste si pořádně procvičili lidskou postavu, protože dnes tu dřinu konečně zúročíte. Superhrdina či superhrdinka se totiž kreslí poměrně jednoduše - vezmete postavu prostého smrtelníka a trochu ji poupravíte. Předně, zatímco normální postava je vysoká přibližně osm hlav, u superhrdinů je to minimálně devět, nejlépe deset, případně jedenáct a více. Další úpravy už se pak pro supermuže a superženu liší.

Tutorial 5Supermuž...
1) ...bude hlavně osvalený jako kulturistický šampión. Tady přijdou ke slovu Muscle&fitness, na které jsem vás už upozorňovala, a samozřejmě vaše oblíbená anatomie. Prokreslete svého superhrdinu do posledního svalu - při záběrech zblízka je to obzvláště důležité, nesmíte například opomenout svaly na krku (pro ty, kdo ještě do té anatomie pořádně nenakoukli - je jich tam fakt hodně), mezižeberní svalstvo a další detaily. Osvalenost zdůrazníte také tím, že přeženete některé tělesné rozměry - ramena udělejte hodně široká (doporučuji vyzkoušet si nanečisto, jak hodně široká ramena postava snese - a nebojte se toho, experiment je cesta k dokonalosti), pěsti jako kladiva,
2) ...musí mít samozřejmě také tvrdé rysy. Základem je mužná čelist - prohlédnete-li si pár superhrdinských comicsů, zjistíte, že s roztomilou špičatou bradičkou to prostě nejde. Batman, Superman, Dredd, Sláine, prostě všichni, před kterými se padouši třesou jako osiky, mají bradu, která by prorazila skálu. Zvýrazněte také lícní kosti a kontury obličeje udělejte drsně hranaté. Doporučuji nesmlouvavě podmračené husté obočí. Budete-li vybarvovat, použijte na oči spíš chladnější barvu (žádnou hřejivě oříškovou, bezkonkurenční je ocelově šedomodrá). Pro případ, že je superhrdina spíš naivní dobrák od kosti, dejte to najevo právě obličejem, svaly a výšku nechte.
3) ...chodí oblečen zpravidla v obleku, jaký by ho v reálném světě pasoval přinejmenším na hodně vyšinutého příslušníka čtyřprocentní menšiny. V praxi se přiléhavý obleček á la Superman dělá tak, že si nakreslíte nahou postavu (detaily, které by mohly mravně ohrožovat mládež, vynecháte) a při vybarvování ji pak místo tělovkou natřete od krku k patám barvou (barvami) oděvu. Je-li váš hrdina konzervativnější a chodí raději v riflích a v tričku, stejně si nejdřív nakreslete alespoň obrysy neoblečené postavy; jinak se vám tvar oblečení nepodaří trefit.

Tutorial 5Superžena...
1) ...by také měla mít nějaký ten sval, ale nepřehánět - jinak bude vypadat divně. Stačí trochu vytvarovat paže a stehna, zbytek vykreslujte jedině v případě, že hrdinkou je mužná černá amazonka. Příkladem "tak akorát postavy" je třeba comicsová Lara Croft nebo její kámoška Witchblade. Dojmu těla pevného a pružného jako ocelové péro snadno dosáhnete správnou volbou barev - vyberte beta-karotenový bronz a vystínujte podle obrázků pečlivě naleštěných plážových krasavic.
2) ...má ideální tvary. Ideální v tomto případě není 90-60-90, to by nevypadalo nic moc, ale spíš 100-50-100, což se blíží mírám okorzetovaných krasavic z 19. století, samozřejmě bez jejich pobledlé barvy a kynoucích špíčků. Na superhrdinku naplácejte zkrátka všechno, co dělá ženu sexy, bez ohledu na reálnost takové kombinace - velká pevná ňadra, superštíhlý pas, oblé boky přecházející plynule v dokonalá stehna a nohy delší, než má Adriana Sklenaříková. To zdůrazňuji - nohy superhrdinek jsou hodně dlouhé, když si přeměříte poměry částí těla normální ženy a superženy, zjistíte, že je mezi nimi znatelný rozdíl.
3) ...chodí zpravidla oblečena podobně, jako supermuž. V případě, že na sebe vezme civil, bývají to obvykle těsné džíny či sexy šortečky, tričko nebo tílko s pořádným výstřihem, pro sváteční příležitost přiléhavé a částečně průsvitné dlouhé šaty s rozparkem až do pasu.
4) ...je krasavice. Teď mluvím o obličeji - tělo už jsme probrali. Obličej ženy dělají přitažlivým výrazné lícní kosti, klenuté obočí, plné rty a pěkné oči; superžena bude mít tyto rysy samozřejmě všechny. Záležet si dejte také na vlasech - klasickou dlouhou hřívou nic nezkazíte (můžete pak hrdinku kreslit i s culíky, copem či drdolem a mimoto dlouhé vlasy ve větru, při soubojích, létání a dalších klasických superhrdinských akcích krásně vlají), ale i kratší vlasy mohou vypadat dobře (zvláště v kombinaci s černou kůží, slunečními brýlemi a silnou motorkou). V barvách se neomezujte na blond, Pamela Anderson už je pasé - frčí černá a červená. Z použití nejsou vyloučeny ani barvy jako modrá nebo platinově bílá s fialovými proužky, v comicsu je nadsázka dovolena...

Až budete mít svého superhrdinu navrženého a začnete ho zkoušet v pohybu, nezapomeňte, že jeho dokonalost musí čišet z každého gesta. Svaly superhrdiny jsou vždy napjaté, přesto, že normálnímu člověku by to způsobilo minimálně migrénu. Co obrázek, to pečlivě propracovaná póza - superhrdinka nesmí nikdy vypadat sklesle, pobledle či nahrbeně (leda že by to bylo ve scénáři) a její poprsí musí držet jako silikony bez ohledu na to, má-li podprsenku nebo ne ;-) Do gest a výrazů se nebojte vložit trochu teatrálnosti, ovšem s mírou - když to přeženete, vznikne vyšinutý šílenec a to už není hrdina, ale padouch.

Podobně jako superhrdiny lze kreslit i různé mutanty - tady už se ovšem v měnění proporcí fantazii meze nekladou. Monstrum může mít mrňavou hlavičku a tím pádem výšku těla třeba 20 hlav, střed postavy nemusí mít na úrovni boků, ale v pase, čímž vznikne - nabarvíte-li ho na zeleno - jakýsi lidský žabák, některé části těla si můžete vypůjčit od zvířat (hlavu, nohy, kopyta) nebo si je komplet vymyslet. Než ale podobu mutanta prohlásíte za definitivní, vyzkoušejte všechny možné varianty, které vás napadnou - riziko, že postava nebude "fungovat", je mnohem větší.

Autor: Adéla Bartlová
Tento článek byl publikován 9.9.2002 - další články od tohoto autora