Datum vydání: 12.6.2002, rubrika: RECENZE
Hitman
Hitman je termín, který zná pravděpodobně každý, ve světě comicsů je nerozlučně spjatý se jmény Garth Ennis a John McCrea. Pokud si dobře vzpomínám, psal jsem o těchto dvou irských prevítech několikrát a jestli si ještě pamatujete i vy, vždycky v tom nejlepším světle. Zrovinka tahle série vydavatelství DC Comics mě k žánru přitáhla a předpokládám, že patřím k těm několika málo šťastlivcům, kteří v České republice vlastní téměř kompletní řadu a tudíž snad mohu s klidem v duši hodnotit a pokud ne přímo objektivně, tak rozhodně "zasvěceně". Alespoň doufám...

Datum vydání: 30.5.2002, rubrika: RECENZE
Just a Pilgrim
Země je holá a nehostinná poušť po níž se potulují poslední přeživší pozůstatky lidstva. Jejich bloudění pustinou komplikují bandy pirátů a desperádů, které na ně ze svých základen podnikají krvavé nájezdy. Právě do jedné z takových přestřelek nás Ennisův scénář hned na začátku zavede. Skupinka několika rodin je cestou za lepší budoucností napadena tlupou, která si říká Bloody buckers a jako zázrakem se objeví vpravdě spasitel.

Datum vydání: 16.5.2002, rubrika: RECENZE
Vlad #1: Můj bratr Igor
Nevím proč zrovna já. Proč právě já mám psát recenzi na comics Vlad. A to teprve několik dní poté, co nás Rusové opět vyřadili ve čtvrtfinále dalšího hokejového turnaje. Dobře, kousnu hořkou piluli národní hrdosti a jdeme na to. Jak jste z mého úvodního lkaní mohli postřehnout, Vlad bude o Rusku. Sice o jeho fiktivní (na to jak příliš si odpovězte sami) budoucnosti, ale přeci jen o Rusku. Takže tam kde to již dnes není růžové to pohledem Y. Swolfse rozhodně o několik desítek kilometrů dál po proudu řeky času lepší nebude, ovšem začněme pěkně popořádku...

Datum vydání: 10.5.2002, rubrika: RECENZE
Rodinné hodnoty
V Sin City většinou prší. Někdy i víc než dost. V patách vodních kapek rozpleskávajících se o ulice hříšného města kráčí obvykle ještě smrtící déšť kulek, které ani tak nerozpleskávají samy sebe, jako spíš všechno ostatní. Někdy také víc než dost. Takže na uřvanou oblohu jsme si zvykli, ovšem dnes to bude trochu jiné, podstatně chladnější...

Datum vydání: 6.5.2002, rubrika: RECENZE
Jeskyně Saturn
Úplně každý comicsově pozitivní člověk v České republice zná jméno Kája Saudek. Téměř obdobně bychom mohli vysledovat znalost díla pana Jaroslava Foglara a budeme-li objektivní, přiznáme, že do historie domácí komiksové tvorby se zapsal také výrazně. Stačí jen vzpomenout jeho Rychlé šípy. Tentokrát se mi pro vás podařilo získat dnes už možná malou raritu, příběhy Dennyho a jeho kamarádů z klubu Saturn. Při nevelkém nákupu v jednom z nejmenovaných pražských nákupních center, jsem narazil na třetí, poslední díl z trilogie Modrá rokle, Ztracený kamarád a Jeskyně Saturn. Za cenu neuvěřitelných devíti korun jsem z balíku posledních kusů vytáhl jeden a nepustil. A věřte mi, že se vyplatilo.

Datum vydání: 22.4.2002, rubrika: RECENZE
Velká Kniha Komiksů I.
Na trh se dostala jedna velká kniha, která na mě doslova dýchla atmosféru zmiňovaných let. Po pravdě řečeno, spoustě z vás se nepřipomene po jejím přečtení nic, ovšem to není ani jejím účelem. Do světa jí vypustilo vydavatelství BB Art, obsahuje souhrn komiksových seriálů právě z časopisu ABC a věřte nebo ne, nejde o žádná "béčka", ale o pravé kultovní záležitosti domácí komiksové produkce. Pro jednoduchost ji nazvali Velká kniha komiksů a rovnou vás varuji, je návyková. Z autorů zde naleznete taková jména jako Vlastislav Toman, František Kobík, Václav Šorel a několik dalších.

Datum vydání: 5.4.2002, rubrika: RECENZE
Mort (Cori Celesti Special 2000)
Všichni známe Terryho Pratchetta, jeho kouzelné knihy o Zeměploše plné svérázného humoru a postaviček tak neuvěřitelně živých, že je potkáváte každý den na ulici. Zajisté, jeho příběhy nemusíme mít každý nutně rád, ale popularitu, počet prodaných výtisků, dotisky a fronty na autogramiádách mu nikdo neupře. Já sám mám podepsané knihy rovnou dvě. Teď se vám nejspíš vkrádá na mysl pocit, že jste cvakli na špatnou adresu, ovšem pozor, tohle bude o comicsu, tedy hned jak se mi podaří ukončit úvod.

Schůzky s blbcem odkládejte na neurčito
Nevím jak vy, ale já stripy zbožňuju, mám rád Garfiela, Red Meat, Kook, Comxstrip a teď se k těmhle skvostům světové úrovně přidává ještě Dilbert. Vlastně ne, můj favorit je Dogbert.

Asterix: Souboj náčelníků
Egmont díky bohu neusnul na vavřínech, netrvalo dlouho a přinesl do comicsového sucha a vánočního mokra v naší banánové republice dáreček v pravdě vítaný a to již devatenácté pokračování dobrodružných příběhu ze země galské, Asterixe: Souboj náčelníků.

Princ Noci
Já rád horror, ty rád horror a kdo nemá rád horror ať zchromne. Uf, on to sice Cartman zpíval malinko jinak (o sýrových křupínkách), ale to už bych se do souvislostí s horrorovou sérií vydavatelství Barlow comics Princ noci nedostal vůbec. Teď sice také nic moc, hlavně že mám úvod za sebou.

Asterix v Hispánii
K mojí převeliké radosti se konečně Egmont rozhoupal a začal opět vydávat Asterixe. Po několikaměsíční odmlce se tedy může znovu setkávat (snad i pravidelně) s galským hrdinou a jeho přáteli. Tentokrát jde o díl s číslem 18 nazvaný Asterix v Hispánii.

Datum vydání: 5.4.2002, rubrika: ČLÁNKY
Rozhovor s Ondřejem Neffem
Pana Ondřeje Neffa netřeba nijak dlouze představovat, jistě se o to v dohledné době postará Keporkak v "Českých autorech". My mu vděčíme za příjemný úvod naší comics-conové sebevraždy a teď i za odppovědi do rubriky "Křeslo pro hosta".