Datum vydání: 29.11.2002, rubrika: RECENZE
Golden City 2: Banks proti Banksovi
Přihodilo se něco, co v našich zeměpisných šířkách a délkách není zas tak obvyklé, leč v poslední době se to stává s jistou vzrůstající frekvencí. Vyšel druhý díl. Čeho? To je celkem jedno, mluvím prostě o obecném jevu, o tom, že se zdejší navnaděný (nebo třeba i jenom vlažně zvědavý) comicsový čtenář muže dočíst, "jak to bylo dál". Protože ale pro tuto recenzi to důležité je, prozradím vám i konkrétního šťastlivce, kterého to postihlo. Je jím série Golden City.

Datum vydání: 22.11.2002, rubrika: Aktuality na Comics serveru
Listopadový Egmont-Polska
Listopadový Egmont-Polska

Datum vydání: 30.10.2002, rubrika: Aktuality na Comics serveru
Japonci válcují polský trh
Japonci válcují polský trh

Datum vydání: 25.10.2002, rubrika: Aktuality na Comics serveru
„Ciekawostky“
„Ciekawostky“

Datum vydání: 24.10.2002, rubrika: RECENZE
The Last Temptation
Dobrý den. Jmenuji se Neil Gaiman a jsem – kromě jiného – comicsový scénárista. Jednoho dne mi zavolal nějaký chlápek. Řekl, že se jmenuje Alice Cooper, a že by uvítal moji pomoc na svém novém koncepčním albu. Tak jsem řekl, že jo a dali jsme se do toho. A když to bylo hotový, říká Alice: „Hele, když už si ten comicsovej scénárista, co kdybys podle toho příběhu udělal i comics?“ Tak jsem řekl proč ne a šel jsem se zeptat Mikea Zulliho, co si o tom myslí a ten taky řekl proč ne, tak jsme to dali dohromady a tady to máte.

Datum vydání: 23.10.2002, rubrika: Aktuality na Comics serveru
Už jenom necelé tři měsíce…
Už jenom necelé tři měsíce…

Datum vydání: 21.10.2002, rubrika: Aktuality na Comics serveru
Říjnový Egmont-Polska
Říjnový Egmont-Polska

Datum vydání: 18.10.2002, rubrika: RECENZE
Colby #1 - Výška mínus třicet
Vím, že to bude vyznívat trapně a obehraně, protože se s tou svoji klasifikací a tříděním comicsů vnucuji už dost dlouho, ale nemůžu si pomoct, tak nějak se mi to sešlo. Představil jsem vám tady Egona coby "comics divný", pak 48 stran v rámci kategorie "comics absurdní", no a teď tu mám dokonalou ukázku "comicsu špatného". Jmenuje se Colby.

Datum vydání: 16.10.2002, rubrika: RECENZE
48 Stran
Když jsem psal recenzi na Egona, zmiňoval jsem se o různých možnostech, jak třídit comicsy. Psal jsem, že jsou comicsy dobré, špatné, divné, a tak dále, jedna kategorie mi tam však přece jenom pochyběla, a to comicsy absurdní, čili takové, které si nepokrytě dělají srandu ze všeho a ze všech a nejvíc pak sami ze sebe, a které bez mrknutí oka porušují a bortí všechna zažitá pravidla a postupy tohoto média. Přesně takovým comicsem je comics "48 stran".

Datum vydání: 15.10.2002, rubrika: Aktuality na Comics serveru
Svět Incalu - dovětek
Svět Incalu - dovětek

Datum vydání: 11.10.2002, rubrika: RECENZE
Egon
Comicsy můžeme dělit na dobré a špatné, barevné a černobílé, úspěšné a neúspěšné a nebo taky na normální a … divné. Ten, o kterém vám chci dnes vyprávět, patří do poslední zmiňované kategorie. Divný je hlavní hrdina, divní jsou jeho protivníci, divná je kresba a barvy, ba dokonce i jméno scénáristy je divné. Není proto divu, že tento kousek uzřel světlo světa pod hlavičkou divného italského vydavatelství Shock Studios.

Datum vydání: 7.10.2002, rubrika: RECENZE
No Honor
Každý slušně vychovaný člověk ví, že krást se nemá. Mladík skrývající se pod pseudonymem Random mezi ně asi nepatřil, jinak by se nemohl živit jako profesionální zloděj. Ačkoliv patřil k těm nejlepším a místním policajtům způsoboval svojí nepolapitelností pořádné bolesti hlavy, nakonec padla kosa na kámen. Nedopadl ho však zákon, ale jedna z jeho zakázek. Starý samurajský meč posedlý duchem.

Datum vydání: 1.10.2002, rubrika: Aktuality na Comics serveru
Universe pokračuje
Universe pokračuje

Datum vydání: 25.9.2002, rubrika: RECENZE
Universe aneb kosmický guláš
Odstartovala to Sara Pezzini se svoji "čarodějnickou čepelí", alias Witchblade. Jako protiváha této dobré moci se objevil Jackie Estacado, jehož tělo i mysl opanovala "temnota" (Darkness). Lidem v Topcow to však evidentně nestačilo, a tak se rozhodli hnát to ještě dál. Na scéně se objevil Thomas Judge a série Universe, která si klade ambice spojit jednotlivé série a postavy do jednoho komplexního "vesmíru".

Datum vydání: 25.9.2002, rubrika: Aktuality na Comics serveru
BB Art vydal Meteor #1
BB Art vydal Meteor #1

Datum vydání: 19.9.2002, rubrika: Aktuality na Comics serveru
Comicsy ze světa Star Wars
Comicsy ze světa Star Wars

Datum vydání: 18.9.2002, rubrika: Aktuality na Comics serveru
„Gits“ polsky
„Gits“ polsky

Datum vydání: 17.9.2002, rubrika: Aktuality na Comics serveru
Zářijový Egmont-Polska
Zářijový Egmont-Polska

Datum vydání: 13.9.2002, rubrika: Aktuality na Comics serveru
Neil Gaiman vítězí
Neil Gaiman vítězí

Datum vydání: 12.9.2002, rubrika: Aktuality na Comics serveru
Mangy není nikdy dost…
Mangy není nikdy dost…

Datum vydání: 11.9.2002, rubrika: RECENZE
Sandman aneb začátek jednoho snu
Všechno to začalo 6. června 1916 v anglickém městečku Wych Cross. Roderick Burgess, nechávající se titulovat Mág, se rozhodl uskutečnit složitý zaříkávací rituál, jehož cílem bylo uvěznit Smrt. V magickém kruhu pod skleněnou kopulí opravdu jakási bytost uvízla, jak se však záhy ukázalo, nejednalo se o Smrt, alebrž o jejího mladšího bratříčka Sandmana, pána říše spánku, zvaného též Sen.

Datum vydání: 6.9.2002, rubrika: Aktuality na Comics serveru
Prázdninový Egmont-Polska
Prázdninový Egmont-Polska

Datum vydání: 19.8.2002, rubrika: Aktuality na Comics serveru
Nový vydavatel
Nový vydavatel

Datum vydání: 10.7.2002, rubrika: Aktuality na Comics serveru
Mandragora to rozjíždí
Mandragora to rozjíždí

Datum vydání: 3.7.2002, rubrika: ČLÁNKY
Překladový comics v Polsku
Nikoho asi nepřekvapí, když na úvod napíšu, že Polsko je stát. Málokoho by taky měla šokovat informace, že je to stát sousedící s Českou republikou a nejspíš taky většina z vás ví, že se tam mluví jednou z odnoží slovanských jazyků. Co už ale nejspíš tak moc lidí vědět nebude je to, že v Polsku vycházelo a i dnes ještě vychází poměrně hodně comicsů. Ne tolik jako v Americe, ale pořád dost na to, aby běžný český comicsový nadšenec zelenal závistí.

Datum vydání: 13.6.2002, rubrika: RECENZE
Usagi Yojimbo
Kdyby vám někdo vehementně doporučoval comics, jehož hlavní hrdinové jsou zvířátka, nejspíš byste si pomysleli, že mentální věk dotyčného nepřesahuje deset let, a že vás ohodnotil stejně, za co byste mu možná dokonce hned i jednu vrazili. Kdyby ten člověk dále tvrdil, že je toto dílo vyvedené zásadně v černé a bílé barvě, asi byste si pomysleli, že se jedná o nějakou infantilní mangu a naštvali byste se ještě víc. A kdyby vám ten nešťastník navíc tvrdil, že se jedná o úplně seriózní a ve své podstatě geniální samurajské historky, odhaduji, že byste ho v jeho vlastním zájmu okamžitě znehybnili a přivolali k němu odbornou pomoc s bílou sanitkou a slušivou vestičkou se zapínáním vzadu. Ach, jak hrozně byste se však ve všech ohledech mýlili!!!

Datum vydání: 10.6.2002, rubrika: Aktuality na Comics serveru
Květnový Egmont-Polska
Květnový Egmont-Polska

Datum vydání: 5.6.2002, rubrika: RECENZE
Adolf aneb Holocaust trochu jinak
Kdyby vám někdo ukázal knížku, na jejíž obálce by hajloval mladíček v nacistické uniformě a nad ním by se skvěl jednoduchý nápis Adolf, co by vám asi přišlo první na mysl? Pochopitelně, Adolf Hitler a druhá světová válka. Nuže, tato manga je i o něm, ale ne jenom o něm a už vůbec ne hlavně o něm. V příběhu se vyskytují celkem tři osoby tohoto jména, jejichž osudy se v průběhu pohnutých válečných dějin všemožně proplétají.

Datum vydání: 21.5.2002, rubrika: RECENZE
Barbar Conan aneb historický exkurz
"Panta rei," řekl by filozof. "Řeka plyne," přeložil by to hbitě latiník. "Nevstoupíš dvakrát do stejné řeky," interpretoval by to vzápětí pedagog. A tak to vskutku je. Čas plyne neúprosně vpřed, nic se nevrací a nic se neopakuje. Nemůžeme proto dvakrát vstoupit do stejné řeky. Nicméně, vydavatelství Crew se o to pokusilo. A výsledek? Řeka je pochopitelně jiná.

Datum vydání: 15.5.2002, rubrika: RECENZE
I.R.$. – Cesta peněz
Kdyby se vás někdo zeptal, jaké znáte typy kladných comicsových hrdinů, jejich seznam by byl asi docela dlouhý. Vzpomněli byste si na různé nadlidi, jako je Superman, samozvané bojovníky proti zločinu jako Batman, mutanty ze spolku X-men, lukostřelce a sekerobijce a la Thorgal a Sláine, někdo by možná jmenoval i pár policajtů, kovbojů, špionů či kazatelů. Velice silně však pochybuji, že by si někdo vzpomněl na agenty daňového úřadu. Tento typ lidí má asi většina z nás v oblibě zhruba stejně jako zubaře s vrtačkou, je proto dost těžké přistoupit na pravidla hry, kterou rozehrála ve své sérii I.R.$. dvojice autorů Vrancken a Desberg, která do role hlavního hrdiny obsadila Larryho B. Maxe, speciálního agenta amerického berňáku.

Datum vydání: 13.5.2002, rubrika: RECENZE
Alvin Norge #1 - @peklo.Zcom
Srpen 2001. Kosmická stanice Freedom. Raketoplán Atlantis se odpoutává od stanice a vstupuje do atmosféry Země připravujíc se na přistání. Najednou se na všech obrazovkách místo řídících programů objevuje počítačem generovaný obrázek dívky. "My name is Kimberley," představí se kráska. "Bye bye, Atlantis," dodá ještě. Vzápětí se už neovladatelný stroj řítí k Zemi…

Datum vydání: 30.4.2002, rubrika: Aktuality na Comics serveru
Poslední muž na zemi
Poslední muž na zemi

Datum vydání: 29.4.2002, rubrika: Aktuality na Comics serveru
Něco málo mangy
Něco málo mangy

Datum vydání: 26.4.2002, rubrika: Aktuality na Comics serveru
Dubnový Egmont-Polska
Dubnový Egmont-Polska

Dubnová nadílka neskončila!
Dubnová nadílka neskončila!

Datum vydání: 25.4.2002, rubrika: RECENZE
Bantam - Tajemství černého brouka
Po dlouhé době stagnace a rezignace, začíná česká comicsová scéna trochu ožívat. Na trhu se objevují pořád další a další "věkem prověřené pecky" z oblasti angloamerické i frankofonní, světoznámé série se zde zabydlují se samozřejmostí rumunských emigrantů, vydavatelé se množí jako hraboši v snopu obilí, bylo proto jen otázkou času, než si někdo vzpomene i na comics původně český a opět jednou to s ním zkusí. (Tím nemyslím pokusy typu Pot nebo Argh!, které jsou na úrovni fanzinu, ale opravdový oficiálně vydaný samostatný comicsový sešit.) Vítězem této nevyhlášené soutěže se nakonec stal comics Bantam autorské dvojice Hrdlička/Páv a myslím, že nebudu daleko od pravdy, když řeknu, že mu k tomuto umístění pomohlo taky to, že jen tak mimochodem paroduje jisté mnohem slavnější a zavedenější série.