Aktuality ze světa comicsu

COMX opět jako ezin   (2.12.2002 - David Zachoval)
Po několika měsících mrtvolného ticha, se opět k životu probral COMX. A opět jako regulérní ezin, zaměřený hlavně na opravdové fandy do comicsu, misionářské choutky přenechávám konkurenci. Bohužel to znamená, že už se nebudu moc nadále starat o Comics.cz. Jinými slovy, než vykoumáme, co s touhle skvělou doménou, tak se tu nebude dít nic moc. Jakkoliv je mi to líto, dva zaměřením podobné weby dělat nezvládnu a vybral jsem si vlastní fanzin než šéfredaktorování cizího. Pro čtenáře se tím ale vlastně nic nemění, jen přibylo několik zajímavých možností… ale to už si objevíte jistě sami.

Konec čekání na EXIT   (24.11.2002 - David Zachoval)
Tak to vypadá, že jsme se dočkali. Mot po několika odkladech opravdu vydává sborník comicsů Thomase Otta pod názvem EXIT, který bude obsahovat 144 stran takřka všech jeho prací, zejména jeho alba "Dead End", "Tales of Error" a "Greetings from Hellville". V booku (knižní formát, měkká obálka, šitá vazba) najdete také ještě rozhovor s autorem a jeho bibliografická data. Cena byla stanovena na 320,- Kč. Teď to nejdůležitější. Vyjde 28. listopadu.

Listopadový Egmont-Polska   (22.11.2002 - Ľudovít Plata)
Na poslední chvíli došlo k malým změnám oproti původním plánům, na bohatosti nabídky se to ale naštěstí příliš neprojevilo:
Iznogud: Kalif na prázdninách (Goscinny/Tabary) - vezír Iznogud se i nadále marně snaží zaujmout místo současného kalifa
Nathan Never: Knihovna Bábel (Serra/Mari) - pátrání po vrahovi zavede tentokrát agenta Nathana do tajné knihovny (v originálu díl 50, v polštině šestka)
Storm: Červené kníže (Lodewijk/Lawrence) - Storm, Nomád a Zrzka cestují na konec světa (v originálu díl 19, v polštině trojka)
Technokaplani: Technopřípravka (Jodorowsky/Janjetov) - první díl série o mutantovy Albínovy, zasazené do Jodorowského "světa Incalu"
Hellboy: Probudit ďábla (Mignola) - druhý comicbook příběhů paranormálního detektiva, volně navazující na příběh Sémě zkázy
Kukabura: Planeta Dakoi (Crisse) - první díl sci-fi série s prvky fantasy. Příběh pěti dětí a jednoho důstojníka, které spojuje starobylá přísaha
Sandman: Naděje v pekle (Gaiman/Kieth, Dringenberg) - druhá polovina booku Preludia a Nokturna
Titeuf: Při pohledu zezadu (Zep) - pátý díl momentálně nejlépe se prodávající francouzské humoristické série
Třetí testament: Matěj, čili tvář anděla (Dorison/Alice) - druhé pokračování historické fantasy zahrávající si s náboženskými dogmaty

Gaiman se vrací k Sandmanovi!   (21.11.2002 - Martin Přibyl)
Nelekejte se, Gaiman nehodlá Sandmana znovu oživit, na to nemá Vertigo dost peněz, ale našetřili si tolik, aby mistra fantazie “ukecali” ke speciálu The Sandman: Endless Nights. A to není všechno. Zdá se, že peněz našetřili opravdu dost nebo se Gaiman nechal ukecat bez uvozovek a zbylo i pár drobných na najmutí několika věhlasných kreslířů. Jména jako např. Milo Manara, Miguelanxo Prado, P. Craig Russell či Bill Sienkiewicz hovoří sama za sebe a obálku nebude dělat nikdo jiný než Dave McKean. To všechno dohromady vydá na sedm povídek vyvedených v prestižním formátu a pevné vazbě. Co povídka, to jeden příběh každého člena rodiny Endless. Vychází ve druhém kvartálu příštího roku.

Peter Parker a jeho osobní život   (20.11.2002 - David Zachoval)
Marvel Comics se nechal slyšet (ústy editora Axela Alonsi), že se na Spider-Mana chystá další rodinná pohrom. Amazin Spider-Man #50 tak bude dlouho očekávané číslo, kdy se vyhrotí vztah Petera Parkera a Mary Jane. Fanoušci to chtějí, editor tedy neváhá. J. Michael Straczynski (scénárista) a John Romita Jr. (kresíř) se toho ujmou jistě se ctí. Pro fanoušky Scotta Campbella doplňuju, že bude pro „padesátku“ dělat obálku.

Ultimate Daredevil and Elektra   (19.11.2002 - David Zachoval)
Marvelovská řada comicsů Ultimate je určená především mladším čtenářům, kteří si již nemohou pamatovat začátky například Spider-Mana či třeba X-Menů. Ultimate totiž nenavazují na probíhající časovou osu Marvel Universe, ale vrací se právě ke kořenům (je značně poupraveným pro snesitelnější polknutí nových čtenářů). Nově do řady Ultimate hrdinů přibyl Daredevil společně s Elektrou, jejichž první společné číslo vychází v USA právě v těchto dnech. Scénář Greg Rucka, kresba Sal Larocca, barvy studio Udon Studios. Příběh se točí kolem prvního setkání nevidomého Daredevila a smrtelné Elektry.

Spider-Man ve filmu je opravdový kasovní trhák   (18.11.2002 - David Zachoval)
Po nečekaném úspěchu v kinech se netrpělivě očekávalo vydání video kazet a DVDeček. I když bylo jasné, že čísla budou obrovská, nikdo netušil jak. Takže věžte, že za první den se jich prodalo dohromady 7 milionů. Během prvního týdne už se vyprodalo všech 11 milionů vyrobených, což je přepočteno na dolary něco přes 190 milionů jen za Severní Ameriku. Tím se okamžite Spider-Man zapsal na první místo nejprodávanejšího titulu v historii. Jen připomenu, že v kinech doposud ten samý film vydělal přes 800 milionů dolarů. Slušný, co?

Conan comicsově v novém   (15.11.2002 - David Zachoval)
Prezident Dark Horse Comics Mike Richardson minulý týden oznámil, že se opět pouští do vydávání Barbara Conana. Bude tedy regulérní série Conan the Barbarian s částečně novými příběhy, částěčně budou vycházet z originálních conanovských románů. První číslo je plánováno na polovinu příštího roku, takže bohužel nejsou známa žádná konkrétní jména možných autorů.

Autogramiáda VKK3   (11.11.2002 - David Zachoval)
Akce se koná U příležitosti vydání Velké knihy komiksu ABC 3 zvou Knihkupectví Krakatit, nakladatelství BB Art a redakce časopisu ABC na autogramiadu autorů. Křest, stejně jako samotná autogramiada se budou konat v úterý 12. 11. 2002 od 16:00 hodin v prvním patře knihkupectvi Krakatit (Jungmannova 14, Praha 1).

Punisher, Wolverine a Ennis   (8.11.2002 - David Zachoval)
I když třeba nesledujete nijak pravidelně sérii Punisher, doporučuji rozhodně vaší pozornosti sešit 16 a 17. Zaobírá se totiž nejen Punisherem (což se dá čekat, že?), ale také (jak je z náznaků, obálky a dostupných obrázků) patrné i Wolverinem. V 16tce Frank ustřelí Loganovi obličej tak šikovně, že mu z něj zůstane jen obnažená lebka, takže 17tka vypadá zas klasicky ennisovsky zábavná. Pod heslem „jeden má lebku na tričku, druhý místo obličeje“ začíná klasický masakr nevinných záporných statistů. Scénář připravil v sérii už značně zabydlený Garth Ennis, kresbu dělal kdo jiný než Steve Dillon, stejně tak nepřekvapí ani jméno obálkáře, Timothyho Bradstreeta.