Rubrika: RECENZE

Kompaktní výpis, vydání sestupně - vzestupně | od A do Z - od Z do A

Martin Přibyl - 25.10.2002 - RECENZE
Dantovo inferno
Dantovo inferno Komiksy jsou potvory. Mají tu schopnost objevovat se, stejně jako příslušníci Vietkongu, všude tam, kde by je člověk čekal nejmíň. Schválně si tipněte čím se mohou obklopovat vykladači Tarotu a studenti hermetických nauk? Pentagramy na zdech, diagramy hvězdných drah, kilogramy ektoplazmy a nezbytnou Crowleyho knihovničkou? To určitě, ale věřte mi to nebo ne i komiksy.

Ľudovít Plata - 24.10.2002 - RECENZE
The Last Temptation
The Last Temptation Dobrý den. Jmenuji se Neil Gaiman a jsem – kromě jiného – comicsový scénárista. Jednoho dne mi zavolal nějaký chlápek. Řekl, že se jmenuje Alice Cooper, a že by uvítal moji pomoc na svém novém koncepčním albu. Tak jsem řekl, že jo a dali jsme se do toho. A když to bylo hotový, říká Alice: „Hele, když už si ten comicsovej scénárista, co kdybys podle toho příběhu udělal i comics?“ Tak jsem řekl proč ne a šel jsem se zeptat Mikea Zulliho, co si o tom myslí a ten taky řekl proč ne, tak jsme to dali dohromady a tady to máte.

David Lottmann - 21.10.2002 - RECENZE
Aliens: Hive
Aliens: Hive Myslím, že tyto roztomilé mazlíčky není nutno dalece představovat. Většina z vás již měla tu čest, v několika dílech filmu. Snad jen pro ty, kteří byli z nějakého důvodu posledních 10 let v komatu, nebo snad mají nějakou zrakovou poruchu, která jim zabránila shlédnout jakýkoliv z dílů filmu. Nejlepší je dvojka!!!

Ľudovít Plata - 18.10.2002 - RECENZE
Colby #1 - Výška mínus třicet
Colby #1 - Výška mínus třicet Vím, že to bude vyznívat trapně a obehraně, protože se s tou svoji klasifikací a tříděním comicsů vnucuji už dost dlouho, ale nemůžu si pomoct, tak nějak se mi to sešlo. Představil jsem vám tady Egona coby "comics divný", pak 48 stran v rámci kategorie "comics absurdní", no a teď tu mám dokonalou ukázku "comicsu špatného". Jmenuje se Colby.

Ľudovít Plata - 16.10.2002 - RECENZE
48 Stran
48 Stran Když jsem psal recenzi na Egona, zmiňoval jsem se o různých možnostech, jak třídit comicsy. Psal jsem, že jsou comicsy dobré, špatné, divné, a tak dále, jedna kategorie mi tam však přece jenom pochyběla, a to comicsy absurdní, čili takové, které si nepokrytě dělají srandu ze všeho a ze všech a nejvíc pak sami ze sebe, a které bez mrknutí oka porušují a bortí všechna zažitá pravidla a postupy tohoto média. Přesně takovým comicsem je comics "48 stran".

David Zachoval - 14.10.2002 - RECENZE
Video Noire
Video Noire Schválně, kolik toho víte o argentinské comicsové scéně? Přiznám se, aniž bych vás víc trápil, já o ní vlastně nevím také zhola nic. Přecejen to je kapánek z ruky a není Argentina nikdy nepatřila ke comicsovým velmocím. Teda alespoň co se vlastní produkce týče. Stejně jako například Anglie v kombinaci s Irskem, je Argentina prvotřídní kolébka comicsových autorů, zvláště pak kreslířů, kteří se povětšinou vymykají obvyklému průměru osobitostí své kresby.

Ľudovít Plata - 11.10.2002 - RECENZE
Egon
Egon Comicsy můžeme dělit na dobré a špatné, barevné a černobílé, úspěšné a neúspěšné a nebo taky na normální a … divné. Ten, o kterém vám chci dnes vyprávět, patří do poslední zmiňované kategorie. Divný je hlavní hrdina, divní jsou jeho protivníci, divná je kresba a barvy, ba dokonce i jméno scénáristy je divné. Není proto divu, že tento kousek uzřel světlo světa pod hlavičkou divného italského vydavatelství Shock Studios.

Ľudovít Plata - 7.10.2002 - RECENZE
No Honor
No Honor Každý slušně vychovaný člověk ví, že krást se nemá. Mladík skrývající se pod pseudonymem Random mezi ně asi nepatřil, jinak by se nemohl živit jako profesionální zloděj. Ačkoliv patřil k těm nejlepším a místním policajtům způsoboval svojí nepolapitelností pořádné bolesti hlavy, nakonec padla kosa na kámen. Nedopadl ho však zákon, ale jedna z jeho zakázek. Starý samurajský meč posedlý duchem.

Martin Přibyl - 4.10.2002 - RECENZE
Unknown Soldier
Unknown Soldier Jo, jo, Garth Ennis - to je ten komiksovej Tarantino, co se tak rád ráchá v popkulturních hláškách a násilí, to ví dneska každý dítě. Jenže s tímhle předsudkem byste mohli u Unknown Soldiera docela narazit. Tenhle book má více než citelný politický nádech, ve kterém si Ennis zarýpal v nemilých přehmatech americké zahraniční politiky. Skupina čtenářů neznámého vojína se, jak je vidno, se čtenáři takového Darkness příliš nepřekrývá.

David Zachoval - 30.9.2002 - RECENZE
Alpha #1 – Výměna
Alpha #1 – Výměna Máte dva základní druhy špionážních filmů/románů/comicsů. Bondovky a neBondovky (ja vím, že to je slaboduchý název skupiny, ale nějak jsem prostě lepší nevymyslel). První skupina je jasná, superagent se prohání po celém světě, klátí jednu pohlednou (i když to je věc vkusu) ženu za druhou, rozbíjí jedno auto za druhým a po kapsách má šikovný udělátka (milé dámy, né to šikovný udělátko, jaký myslíte vy). Na druhé straně pak tu je poměrně vážně míněné špionážní drama, kde hlavním hrdinou je většinou buď totální chudák, který ani netuší, do čeho všeho se zapletl nebo začínající/končící agent některé z mnoha organizací. Alphu můžeme směle zařadit do druhé skupiny, protože jeho hlavní hrdina udělátka po kapsách nenosí (ostatně hlavní hrdina pravděpodobně také ne).

Dalších 10 článků...