AARGH! #1

aargh1Jedním z mnoha příjemných překvapení letošního ComiCZ conu bylo i představení nového českého comicsového časopisu, zaměřeného na domácí tvorbu a publicistiku. Nyní nastává další bod zlomu českého comicsu. Zahraničně orientovaná Crew se drží zuby nehty a přibližuje nám comics celosvětový. A je třeba se poohlédnout do vlastních řad a vytáhnout z nich nové Saudky. K tomu pomůže nový Aargh! Když se budou moci noví autoři navzájem porovnávat a motivovat se, bude na světě hned veseleji. Aby bylo jasno: Aargh! jsem se rozhodl ne recenzovat, ale spíše oslavovat. Ano. Neuslyšíte od mně jedinou výtku. Proč taky?

Většina comicsů je staršího data, aby ne. Noví autoři teprve vznikají a doufám, že v příštím čísle spatřím nové čerstvé výtvory. V seznamu kreslířů nalezneme jména protřelá a známá, např.: Juraj Maxon, Zdeňka Boušková či Jana Komárková. Jedná se vesměs o kratší, řekněme "umělečtěji" ztvárněné, comicsy s důrazem na výtvarnou stránku. Autoři si zkrátka více hrají s formou než s obsahem. Některé jdou více do houbky, jiné se pohybují v roztomilé nadsázce či jsou zakončeny vtipnou pointou. Prostě paráda a všechny se mi líbily (vážně).

Z čeho mám velkou radost je publicistika. Je to něco, co mi u nás ve větší míře vyloženě chybí. Hned první článek s názvem Komiksy Káji Saudka - zlatý věk rozehřeje srdéčko snad každého. Následuje dokonce i krátký rozhovor a náhled na Muriel a oranžová smrt. Následující články jsou z pera povědomého Tomáše Prokůpka. Jsou to: Ženy, co dělají bubliny (o ženách - výtvarnicích v comicsu), Komiksový festival v Lodži (o komiksovém festivalu v Lodži) a Przemyslav Truścińsky (o nadějném polském autorovi). Zkrátka super.

Grafická úprava Tomáše Kučerovského je taková lehká, elegantní. Je na ní vidět, stejně jako na jeho comicsu, vliv studia architektury. Moc pěkné je logo. Takže pánové Kučerovský a Prokůpku, moc vám děkuju za skvělý časopis dělaný na koleně a těším se na další číslo.

Autoři: různí
Vydal: Tomáš Prokůpek a Tomáš Kučerovský v roce 2000