AARGH! #2

Aargh 2Po necelém roce čekání to na nás zase vybalili! Tentokrát vás dostanou daleko lépe vyzbrojení ostřílení hoši Kučerovský s Prokůpkem jednou ranou přímo od pasu, že ani nemrknete. Když jsem loni jásal nad Aargh!em jedničkou, bylo to nic oproti tomu, o čem bych chtěl napsat teď. Naprosto profesionálně dělaný časopis tištěný na polokřídě s pevnou obálkou a o třídu lepší grafikou. Obálky nám ti vykuci pro jistotu připravili rovnou dvě, abychom za ně utratili co nejvíce peněz, ale co, 60 Kč za něco takového je skoro až směšné. Pokud jste milovníci českého či vzhledově hravého komiksu, není jiné volby. Vzhledem k tomu, že se náklad oproti minulému (vyprodanému) číslu vyhoupl z jistých důvodů o pouhou stovku, nedoporučuji příliš dlouho otálet. Pokud na vás moje slova příliš nezapůsobila, zkusím vám Aargh! přiblížit trochu podrobněji.

Číslu vévodí dvě hlavní témata. Tím prvním jsou komiksoví tvůrci počátku let devadesátých, převážně z okruhu magazínu Kometa. U většiny z nich je stručně rozebrán jejich komiksový život, doplněný aktuální informací, zda na komiks v současné době zanevřeli či nikoliv. U Miroslava Schönberga, Vladimíra Tučapského a Vladimíra Hanuše jsou k dispozici i jejich krátké komiksy. Tučapský to vůbec tentokrát schytal dobře, neboť je mu věnován i samostatný článek.

Druhé téma se věnuje komiksovým kreslířům, kterým se z východu podařilo prorazit na západ. Zde opět malá portfolijka skrývají informace o deseti lidech z deseti zemí. V tomto článku se nechal Keporkak unést a přímo se vyžíval v popisu příchodu jednotlivých autorů na svět, takže se moc nelekejte. Hlavní článek je věnovaný fenomenálnímu Enki Bilalovi, který má mimochodem jeden ze svých kořenů i v naší republice (tím kořenem je jeho matka - pozn. pro zvídavé). Pět stránek krásné návnady nás nakonec ujistí, že u ná s Bilal asi jen tak nevyjde :o(. Z komiksů jsou tu zastoupeni Ukrajinec Igor Baranko a z minula slibovaný Polák Przemyslaw Truścińsky.

Pokud ještě nejste v obchodě, tak to zdaleka není všechno. Z publicistiky tu ještě máme článek o Nicolasovi de Crécym (autor Pana Ovocňáka), reportáž z loňského ComiCZ conu a (teď pozor) rozhovor s vycházející hvězdou českého komiksu Wladimirem 518. Toto jméno si řádně zapište do deníčku, ještě o něm uslyšíte. Jediná nascanovaná ukázka v tomto článku je právě od něj (ano, i v časopise je barevně). Celým číslem se ke všemu prolíná jako dlouhá nit snaha svrhnout Ondřeje Neffa z pomyslného postu teoretika současného českého komiksu. Ostatně Neffovo tvrzení, že u nás nejsou dobří kreslíři, Aargh! jednoduše vyvrací sám sebou.

Zbývá už jen dovyjmenovat nezmíněné (ta čeština :o|) komiksy a že se nejedná o žádná béčka posuďte sami: Hvězdář Pavla Čecha (autor Ruddyho) a Malá holka Jirky Gruse (dostal na starost i obě verze obálky) jsou příslibem dalších talentů českého komiksu. K tomu ještě výtvory Ladislava Říhy a Davida Spáčila. Něžnější pohlaví (ženské - pro upřesnění) je zastoupené malým stripem Hany Kukletové, ale aspoň něco. A abych nezapomněl, přes cenzuru autorů prošly i díla pánů Tomáše K. a Tomáše P. :o).

A pokud jsem vás nepřesvědčil ani teď, tak nevím.

Autoři: různí
Vydal: Tomáš Prokůpek a Tomáš Kučerovský v roce 2001