Asterix: Souboj náčelníků

Egmont díky bohu neusnul na vavřínech, netrvalo dlouho a přinesl do comicsového sucha a vánočního mokra v naší banánové republice dáreček v pravdě vítaný a to již devatenácté pokračování dobrodružných příběhu ze země galské, Asterixe: Souboj náčelníků.

Ale dost nudných úvodů a přejděme rovnou k věci, tentokrát naše hrdiny čeká svízel skutečně velká, při pokusu o únos druida Panoramixe, dojde k jeho zranění menhirem. Obelix svou obětavou snahou druida zachránit vše přežene a nejen že se únosci (tradiční patrola) rozprchnou jako vrabci, ale Panoramix skončí s velkým šutrem na hlavě. Díky tomu ztratí paměť a výroba kouzelného lektvaru je ohrožena. Celá tahle patálie začala díky příliš vychytralému Chromulovi, pobočníku centuriona Milia. Ten totiž, znalý galských zvyků vymyslí plán jak se zbavit nedobytné vesničky. Jedná se o souboj náčelníků, což je starý zvyk kdy se náčelník jednoho kmene chce stát náčelníkem kmene jiného a tak vyzve jejich náčelníka na souboj. Vítěz má poté kmeny dva. Problém s Majestatixovou nepřemožitelností díky druidově nápoji se Chromulus snažil řešit již výše zmíněným únosem. Pro plánovaný souboj si Římané vybrali prořímského náčelníka Aplusbejestixe, muže impozantní postavy a vysokých cílů.

Panoramix zatím v přestávkách mezi výbuch smíchu a výbuchy kotlíků vaří všemožné lektvary ve snaze vyhovět podivným žádostem o kouzelný nápoj. Asterix společně s neštastným Obelixem (trpícím pocitem viny) navštíví druida Amnezixe a přivedou ho na pomoc. Jenže ouha, při rekonstrukci nehody, se Obelix menhiem opět trefí, tentokrát pro změnu do Amnezixe a z lékaře je rázem pacient. Co se dá dělat, utkání se blíží a tak nezbývá než trénovat.

K příběhu samotnému není příliš co dodat, jen že scénář je velmi povedený a kresba je standardně na vysoké úrovni. Co opravdu musím pochválit je překlad, ten se Kateřině Vinšové povedl, jen ten lettering (Martina Adlová). Není naštěstí tak strašný jako minule, ale stále je co zlepšovat, snad není takový problém zainvestovat do počítače a všechny bubliny dodělat v pixle? Tohle je jediná vada na kráse, no možná ještě něco, stále jsem nepochopil pořadí v jakém Egmont Asterixovy příhody vydává, ale hlavně že vydává.

Autoři: Scénář: René Goscinny - Kresba: Albert Uderzo
Vydal: Egmont ČR v roce 2000