Aliens: Hive

Alien HiveMyslím, že tyto roztomilé mazlíčky není nutno dalece představovat. Většina z vás již měla tu čest, v několika dílech filmu. Snad jen pro ty, kteří byli z nějakého důvodu posledních 10 let v komatu, nebo snad mají nějakou zrakovou poruchu, která jim zabránila shlédnout jakýkoliv z dílů filmu. Nejlepší je dvojka!!!, no muselo to ze mě prostě  ven!!! To jsem trochu odbočil, takže k těm vetřelcům, pro ty co opravdu netuší o čem, že to kecám. Vetřelci, to jsou obrovská monstra, v jejichž mozečku rezonuje jediné slovo ZABÍT!! Kohokoliv, jakkoliv a kdykoliv. Navíc jsou fakt děsně uslintaní a jejich dvojitá čelist je zárukou dvojité zábavy. Zkrátka něco jako naše domovnice, s tím rozdílem, že vetřelce uveze výtah...

No dost už těch pubertálních fórků, paní domovnice by mi dala, kdyby mohla… ale nemůže, do 7 patra se nevyhrabe, může se kulit jen dolů!

Alien HiveI v budoucnosti, kde se odehrává náš příběh, se lidstvu stále nepodařilo najít lék na známé choroby, jako je třeba rakovina. Dr. Mayakovsky se právě o takovémto nepříjemném rakovinném nádůrku dozvěděl. Jako bonusek se dozvěděl, že nádor je neléčitelný a tudíž s největší pravděpodobností nebude mít ani čas, poslechnout si své oblíbené CD Bavorských písní. Jediná jeho možnost je Xeno-zip. (V budoucnosti sice nebudeme umět léčit choroby, ale nových drog bude neustále přibývat – ironie může být někdy pěkně ironická). Efekt tohoto přípravku se různí od jedince, jediné co je však jisté, je to že ulehčuje od symptomů, které s sebou rakovina vleče.

Největším problémem je však sehnání suroviny na výrobu drogy. Hlavní surovinou je totiž mateří kašička vetřelčí Královny. A jak znáte tuhle uslintanou krasavici, jistě ji nedá zadarmo. Samozřejmě existuje řešení problému. Co jsem vám zatajil, je to že Dr. Mayakovsky
je autorem knihy o kybernetickém mravenci, který je sestrojen a vyslán do mravenčího hnízda, aby zjistil něco o tamních obyvatelích a jejich životě. Co to má společného s naším příběhem? Zdánlivě nic, ale ti chytřejší už tuší...

Alien HiveNa scéně se objevuje mladá krásná zlodějka Julian Lishová a ta přesvědčí doktůrka, aby si svou teorii vyzkoušel i v praxi a to tak, že vytvoří kybernetického vetřelce a vyšle jej do Hnízda. Jako malý bonus může kybervetřelec štípnout něco z mateří kašičky vetřelčí Královny. Je rozhodnuto po pár dnech příprav se tihle dva (společně s posádkou) vydávají na cestu k planetě AG 454. Na světlo se vydral taky první konflikt s posádkou, ti nejsou na kybervetřelce připraveni, a tak jejich první setkání končí pro většinu z nich kapku tragicky.

Po výsadku na vetřelčí planetu, se ale vyskytnou nepředpokládané  komplikace. Vypadá to, že naši dvojici někdo předešel, všude se povalují omráčení vetřelci a navíc je objeven přistávací modul jiné lodi a v něm živá – za chvíli ale mrtvá posádka – a velké množství mateří kašičky, kterou Dr. Mayakovsky tolik potřebuje. Vypadá to, že mají vše co potřebovali, stačí jen vyzvednout drahocenný náklad. Přesto přezevšecko se Dr. Mayakovsky rozhodne poslat kybervetřelce do Hnízda. A pak to jde už ráz na ráz, spojení s vetřelčím robotem je v Hnízdě přerušen, koráb Dr. Mayakovského je poškozen, a on je nucen společně se zlodějkou Julian a androidem Gillem projít skrz hnízdo na druhou stranu planety.

Alien HiveCesta to jistě nebude klidná a ani na konci je nečeká nic dobrého, proč? No, to už si budete muset zjistit sami. Jak? Nejlépe asi, pokud vás zaujal příběh, tak že si Aliens: Hive seženete. Jelikož jsme se touto nenásilnou formou dostali ke konci, sluší se říct něco slov o autorech.

Tedy příběh ze své šedé kůry mozkové vytlačil Jerry Prosser ( Eternal Warrirrs, Ghost, a také editor celé řady věci z vydavatelství Dark Horse). Nápad se stvořením umělého vetřelce přinesl do, zavedeného stereotypu vetřelců jistě kapku nové krve. Proč kapku? No myslím, že pokud to srovnám s filmem, a tomuto srovnání se nevyhnu, jistě tomuhle příběhu chybí trochu více atmosféry. Strach, plíživý děs a kůže husy, to tuhle filmovou sérii provází no a tady to trochu chybí.

Když jsme u té atmosféry, jistě svůj díl si nese i kreslíř, v tomto případě hororový specialista Kelley Jones (ZombieWorld, Batman, Swamp Thing, Grimjack, aj.). Dá se říct, že on dodal příběhu trochu té atmosféry, všechno je takové potemnělé, samozřejmostí jsou skvěle vykreslené postavy, obličeje, sem tam nějaká ta brutalitka (krev, mozky, apod.), až po sem OK. Jenže co je to platný, když Aliens: Hive jsou především o vetřelcích, a vetřelci v podání Jonese…. No prostě to nemůžu nějak zkousnout, ne že by byli odporní (i když oni mají být odporní), jsou prostě jiní a mě osobně zrovna dvakrát nesedli. Někdo to může brát jako klad, pro mě je to ale zápor.

Co na závěr, dlouho jsem přemýšlel a myslím že Aliens: Hive vystihuje toto:
Guláš bez knedlí, to je jako ženská bez koz. Pro někoho normál, pro někoho nepředstavitelnej problém. Pro mě osobně šedej průměr, a to není málo, ale na druhou stranu to není ani moc. Doporučit lze jen všem fanouškům slintajících bestií, kteří nemají jak si krátit dlouhou chvíli při čekání na 5. díl vetřelčí ságy. Pro nás ostatní krok špatným směrem.

Kresba: Kelley Jones
Scénář:  Jerry Prosser
Vydalo nakladatelství Dark Horse v roce 1992