Pot #3

Pot 3Když si dáme vedle sebe všechna tři doposud vyšlá čísla POTu, nelze si na nich nevšimnout jedné věci, a tou je vývoj. Stačí se jen podívat na vyvíjející se základnu přispěvovatelů. Lidí koketujících s komiksem neustále přibývá, a to takovým tempem, že už si mohli v Motu pro tohle číslo vybírat.

Dalším plusem je nárůst psaného slova. Úvodník je sice pro změnu vyveden ve formě vtipného stripu, ale stačí si časopisem zalistovat, aby čtenář zjistil, že v krátkých přestávkách mezi komiksy si hoví i nějaká ta publicistika. Tu tvoří rozhovor s Maxem Anderssonem, které je sice k mání na oficiálních stránkách Motu, ale v tištěné podobě ho přivítá každý, zvlášť když je navíc doplněn dvěma naprosto totálními stripy. Následuje profil Claire Wendlingové z klávesnice hyperaktivního Sakyka a jednu stránku vyplňují dva minirozhovory s tvůrci Filipem Zachem a Jiřím Zimčíkem, kteří se v Potu zároveň prezentují. Dobrý nápad, jen tak dál.

Ale nebyl bych to já, abych si trochu nezašťáral a říkám si, že Pot je prvním časopisem, do kterého se opravdu hodí mučírna známá z Crwe či Comicsu. Vzhledem k nevyzrálosti některých autorů by se hodila jako sůl a mučení by stalo motivačním prvkem k dalšímu burcování vlastních sil. Ač naprostá většina autorů kreslit opravdu umí, stále mají spousty chyb. Problémy jim dělá např. vytvořit situaci přehledně, umět vyjádřit pohyb či akci apod. Umět kreslit neznamená umět kreslit komiksy. Jedním z kamenů úrazu je lettering. S písmem si u ná s tyká opravdu málokdo. Třeba takový Filip Zach se své Juliette věnoval dost dlouho, ale lettering je přímo tristní. A přitom stačí tak málo.

Musím opět konstatovat, že toto číslo Potu je nadmíru povedené. Rozjely se v něm už tři série, vedle jmen neznámých se tu vynořují jména jako Grus, Kučerovský, či Jerie, z nichžobzvlášť ten první je na českou kotlinu nebezpečně dobrý. Takže jen tak dál s písní na rtech proti větru…

Vydal: MOT v roce 2002