The Amazing Screw-On Head

The Amazing Screw-On HeadJméno Mika Mignoly má každý spojeno s postavou Hellboye. To však nebude mít dlouhého trvání, neboť nyní do Mignolovského univerza nastupuje nová postava Screw-On Head – Šroubovací hlava. A není to jen nějaká přezdívka ze skautu, je to opravdu regulérní šroubovací hlava. Aby se nové postavě zvětšil prostor působnosti a čtenář nebyl unuděn k smrti střídáním úhlů pohledu na hlavu, přidal ji autor do vínku možnost přišroubovat se ke speciálním tělům. S těmi už není takový problém vyrazit vstříc takovým padouchům, jako je kupříkladu císař Zombie, vládce to zombií.

Z muzea Nebezpečných knih a listin byl odcizen vzácný svitek a prezident Lincoln volá na pomoc právě Screw-On Heada. Stopy, zdá se, vedou za výše zmíněným zločincem, který má neprotřelý plán ovládnout svět. K tomu potřebuje onen tajemný svitek, ale jeho krádež mu přivodila přítomnost Šroubovací hlavy v patách i se svými pomocníky sluhou panem Groinem a panem Psem, který všechno vyčmuchá. Domyslet si, kdo komu natrhne onen bájný otvor mezi půlkami, nechám na vás a vrhnu se Mignolovi po krku.

Není to náhodou druhý Hellboy ve šroubovací podobě? Abych vás dlouho nenapínal, tak není. I když je Screw-On Head silně načichlý Mignolovinou, nesmrdí peklem. Svým způsobem je to tatáž postava bojující proti pokud možno co největším monstrům v jiné době, ale pojetí je jiné. Jde ještě více do nadsázky a humoru, a to ho dělá velmi čtivým. Nutno dodat, že Mignola na Hellboye nezanevřel – důkazem je spolupráce na stejnojmenném filmu a nový dvoudílný Hellboy: The Third Wish. Spíše to, co by vypadalo na bedrech pekelného klučiny už příliš směšně, se dá dobře přišroubovat ke Screw-On Headovi.

Pokud byste čekali nějakou revoluci v kresbě, musím vás zklamat. Jedině barvy jsou méně jasné a lépe zapadají do prostředí inspirovaným Julesem Vernem. Zatímco císař Zombie prchá v balónu je za ním Šroubovací hlava vystřelen v obrovském projektilu, div že nepřistane na Měsíci.

Musím přiznat, že nový Mignolův počin mě potěšil. Je to čistě odpočinková četba, u které se budete královsky bavit. Doufám, že po prvním rozjezdovém sešitu na sebe nenechají další pokračování úžasné Šroubovací hlavy dlouho čekat.

Scénář a kresba: Mike Mignola
Vydal: Dark Horse v roce 2002

Tento článek byl publikován 19.8.2002 - další články od tohoto autora