Transformers – temná strana Měsíce

Všichni už si oblíbili hlavního hrdinu Sama a jeho představitele Shia LaBeoufa, bez něho by Transformers nebyli tím čím jsou - akčním filmem s náznaky romantiky. Ten se snaží začít žít normální život a hledá si práci, setká se s novou Transfomer-girl Carly, herečka Rosie Huntington– Whiteley nahradila Megan Fox z předešlých dílů, a která má pověst jako „opravdová od Mattela“, což ve spojení s autoroboty od firmy Hasbro dává dohromady dobrou dvojku.

Děj začíná záběrem na skutečné první kroky kosmonauta Neila Amstronga a přistání jeho kosmické lodě Apollo 11 na Měsíci. Další akce se už ale odvíjí jen podle sci-fi scénáře jeho autorů. Věčný boj Autobotů, kteří ochraňují Zemi a jsou na straně lidí a zároveň jsou to kamarádi Sama, kterého chrání. Těmi zlými jsou Deceptikoni, ti chtějí zničit Chicago a ovládnout Zemi, k tomu ale potřebují postavit pilíře, které dopravují z odvrácené strany Měsíce (odtud podtitul filmu) a Autoboti včele se Samem a Carlou se jim v tom snaží zabránit.

Zdá se, docela jednoduchý děj, to by tam ale nesměli vystupovat roboti všech možných barev a typů aut od kamionů přes buldozery až k moderním sporťákům tzv. skládacím plecháčům. Optimus Prime, nevyslovitelný Bumblebee a Sentinel Prime se stávají těmi pravými hrdiny filmu. A pak už to spěje k megalomanským bitvám, vřavě, kterou umocňuje hudba, která stupňuje napětí a drásá nervy až k prasknutí. Střílí se a střílí dokud se všechno kolem neroztříští, nerozpadne a nezřítí.

Je toho však moc, bitvy neberou konce, divák už je natolik otupělý, že vůbec není schopen sledovat děj a když už je nějaká zajímavá akce, tak je hned přebitá nějakou další. Dá se říci, že opět platí ono obecné méně někdy bývá více, ale to hlavní nakonec, uvědomili si diváci, že hrdina puberťák dospěl a potřetí zachránil svět?

Autor: Karolína Majerníková
Tento článek byl publikován 14.2.2012 - další články od tohoto autora