X-meni: První třída

Ti, kteří se poprvé objevili ve stejnojmenném komiksu, který vytvořili roku 1963 Stan Lee a Jack Kirby byli: Cyclops, z jehož očí vychází neustále ničivý paprsek, který on považuje za své prokletí - vůdce týmu, vyzařující ohromnou sílu, Marvel Girl - telekinetička, AngelArchangel, kterému rostou křídla, Beast – genius, vypadající jako modrá opice, s většíma rukama a nohama a neuvěřitelnou hbitostí, Iceman – který dokáže vytvořit led přímo ze vzduchu a jejich hlavní protivník Magneto, který ovládal magnetismus. Všem šéfoval Profesor X – ochrnutý telepat Chalers Xavier. Ve své škole pro nadané vyučuje všechny, u nichž se projevili mimořádné schopnosti, učí je jak svou moc ovládnout, aby se nestali nebezpečnými. Po nějakém čase, když příběhy už tolik netáhly tak se přidali další hrdinové Storm, který dokáže ovládat počasí, včetně vytváření blesků nebo létání na principu nadnášení větrem, Wolverine - jeho schopností je regenerace, která ho dělá prakticky nesmrtelným, Nightcrawler - jeho schopností je teleportace, Colossus, Banshee, Bishop je jedním z mnoha cestovatelů v čase v Marvel vesmíru.

Protivníky X-Menů jsou jiní mutanti, tzv. Bratstvo pod vedením Magneta - Erich Lehnscherr, který se domnívá, že lidi nenávidí mutanty, a proto je třeba je zničit, a tak používá agresivní metody vyjednávání. Jeho, v dřívějších dobách, přítel Charles Xavier si naopak myslí, že lidi a mutanti mohou žít vedle sebe a navzájem si pomáhat, chránit lidi i sebe zároveň. Mezi další protivníky patří ale i mimozemské formy života, čarodějové nebo démoni.

V roce 2000 se do kin dostala první adaptace komiksu X-Men. Od té doby vznikly filmy X-Men2, X-Men:Poslední vzdor, X-Men Origins:Wolverine. Posledním dílem je X-Men: První třída, který vypráví o setkání Profesora X, vlastním jménem Charles Xavier s Erichem Lehnscherrem - Magnetem.

Režie: Matthew Vaughn
Hrají: James McAvoy, Michael Fassbender, January Jones, Kevin Bacon

Autor: Karolína Majerníková