Země tří úsměvů & Apokalyptické příběhy

Hledáte oddych u lehkého a zároveň inteligentního humoru? Pak neváhejte a sáhněte po Zemi tří úsměvů. Její autor Lewis Trondheim má smysl pro výbornou nadsázku a ironii, kterou umí podat v náležitém kabátě. Tentokrát není tak filosofující jako ve Čtvrt vteřiny na život a je tím pádem stravitelný pro širší publikum. Země tří úsměvů je opět zároveň komiksem i sérií stripů. Těch je v celém albu rovná stovka, z nichž každý má svoji pointu a zároveň každý navazuje na ten předchozí.

Příběh se točí okolo neutuchající série zemětřesení, která vede hlavního “hrdinu” Makiho k tomu, že se vydá hledat samotného boha. Když ho nalezne, zjistí, že našel jen jednu třetinu, která ke všemu vypadá jako hromada špaget po boloňsku. Je to zkrátka pech najít jako první bohovy vnitřnosti. Naštěstí dotyčný pajšl není jen tak ledajaký - je přece jenom boží -, a tak se s ním dá vcelku solidně komunikovat. Najít zbylé dvě části i přes jejich protesty není až takový problém, jako zjištění, že dotyčný bůh není tak mocný , jak by se mohlo na první pohled zdát a všechno nakonec dopadne špatně.

Tohle si už ale mohli někteří z vás přečíst v časopise Nový prostor, a tak v knížce nechybí ještě bonus navíc v podobě Apokalyptických příběhů. Ty však, i přes pár dobrých a vtipných nápadů, nejsou tak dobré jako Země tří úsměvů. Dovolil bych si je dokonce ohodnotit o řád či dva níže, což je ale na cti netrhá, neboť Makiho putování je prostě bomba.

Ke kresbě snad jen to, že Trondheim dokazuje, že v jednoduchosti je síla a po přečtení celého alba mu budete přikyvovat. Takže nemám výhrad stejně jako k nakladateli, který schválně pořád odvádí vysoce kvalitní práci, abych ho nemohl kritizovat. Však já si na něj jednou něco najdu, tak ať kouká vydávat další a další komiksy, ať se mám v čem šťourat.

Autoři: Scénář a kresba: Lewis Trondheim
Vydal: Motkomiks v roce 2001