Zombieworld: Eat Your Heart Out

Zombieworld: Eat Your Heart OutMáte rádi pach tlejícího a rozkládajícího masa, nebo dáváte přednost vůni čerstvě otevřených hrobů? Nemůžete usnout jinak, než v rakvi a s rukama na prsou? Máte neodolatelnou chuť na čerstvý lidský mozek či jiné pochutiny, které nabízí lidské tělo? Pak tu mám, právě pro vás, tuhle chuťovečku.

ZOMBIEWORLD. Svět klasických Zombií, tak jak je znáte a máte rádi. Nemyslím zombie typu Michal David nebo Helenka Vondráčková, myslím zombie klasické, smradlavé, ohnilé a s odpadávajícími částmi těla. Utrhněte si tedy nějakou krvavou flákotu a můžeme začít...

Tahle jednohubka ze Zombieworldu se jmenuje Eat Your Heart Out a zavede nás do blíže nespecifikovaného města v blíže nespecifikovaném státě. Město je postihnuto podivnou nákazou. Z hodných a milých obyvatel se stávají krvežíznivá monstra ploužící se po setmělých ulicích a bažící po mozcích a krvi zbylých živých. No a jak už to tak ve většině takových příběhů bývá, je tu jeden mladík, co se vytrvale brání stále se zvětšující mase nemrtvých. Jmenuje se Kyle a ze své rodiny zůstal jediný. Svou rodinu zabil. Byla to jen sebeobrana. Je zavřený v domě a kromě příležitostných vycházek, na obstarání jídla, je pro něj každý den nudný.

Zombieworld: Eat Your Heart OutAž jednoho dne narazí při vycházce na dívku ze sousedství, jeho tajnou lásku Marii. Dívka se nedávno přistěhovala do jejich ulice a už od prvního okamžiku Kyle věděl, že se zamiloval. Rozhodne se Marii odvést k sobě domů. Ve dvou se to lépe táhne…jenže má to jeden háček. No vlastně spíš hák. Marie je zombie.

Od tohoto dne měl Kyle zase co dělat, obstarával jídlo pro Marii (určitě tušíte co taková zombie žere), odstraňoval nežádoucí konkurenci, která se ocitla poblíž jejich hnízdečka, a všelijak jinak svou lásku obskakoval a rozmazloval. Jenže všechno se jednou přejí a po měsících stále stejných činností, začala zase nuda. Je na čase dát společnému soužití Kyla a Marie nový směr.

Nemůžu prozradit všechno, to by jste přišly o vynikající a překvapivý konec, co ale prozradit můžu, je něco málo o autorovi téhle lahůdky, Kelley Jonesovi. Jak to vypadá upsal Kelley Jones svou duši horroru, dělal např. na klasickém Batmanovi, má na svědomí i trilogii Batman – Dracula (z edice Elseworlds), dále Swamp Thing, Deadman, The Hammer, další Batman: Haunted Gotham, atd. Všechny tyhle věci jsou  prostoupeny hororovou atmosférou. Ne jinak je tomu je v Zombieworldu.

Zombieworld: Eat Your Heart OutPříběh sice může ze začátku lehce připomenout filmovou sérii J. Romera – Noc oživlých mrtvých, ovšem už po několika dalších stranách se příběh láme do jakési úchylné love story, aby pak v závěru překvapil, zcela v duchu ďábelských (a mých oblíbených) Historek ze záhrobí. Dá se říct, živá voda do žánru comicsových zombijáckých horrorů.

Po stránce kresby není vůbec co vytknout, ďábelsky vykreslené, maso trhající zombie, jsou skutečně svým způsobem nádherné. Jsou tu ale okamžiky, při kterých jsem seděl s vyvalenýma očima, a říkal jsem si jestli je pan Jones normální. Zombie požírající mozek, trhající maso z kostí, vykusující jazyk či vycucávající nešťastníkovo oko – to je skutečně síla, ovšem co mě totálně dostalo je, když Marie a Kyle sledují TV, Kyle pojídá popcorn a Marie batole. Skutečná idylka. Celé Zombieworld: Eat Your Heart Out má tak hodně blízko ke splatterpunku (*). Nenese na sobě označení Comics Code Autority a zcela jasně je určena starším čtenářům.

Zombieworld: Eat Your Heart OutKomu tohle všechno doporučit? Především těm co mají rádi hororové příběhy, pro ty je to jasná koupě. Pak pro všechny co chtějí mít comics, který je něčím zvláštní, no a potom taky pro ty, kteří nevědí co s prachama a chtějí se jen pobavit u dobrého comicsu. Pro ostatní (pravděpodobně ty mladší, nebo ty kterým znepokojivé obrazy dělají špatně) byla četba téhle recenze ztráta času.

(*) Splatterpunk je radikální odnož horroru. Je velmi popisná a detailní v zobrazování brutality, násilí, krveprolití a nevyhýbá se ani morálním a sexuálním tabu. Lepší část splatterpunkových děl to nečiní samoúčelně, ale se snahou o intenzivnější čtenářský prožitek, o šokování realismem, bez jakýchkoliv kudrlinek. Příkladem budiž např. Clive Barker a jeho Knihy krve nebo román Hellraiser.

Kresba a scénář: Kelley Jones
Vydalo nakladatelství Dark Horse v roce 1998

Autor: David Lottmann